Klantenservice

Hoe kunnen we je helpen?

In de meeste gevallen kun jij je antwoord hieronder zelf al terugvinden!





Of neem direct contact op met onze klantenservice.


Chatten
Met onze specialisten via het chatvenster

E-mailen
Stel je vraag via het contactformulier




Veelgestelde vragen



Wat is CO2 compensatie?


Betersport is zich ervan bewust dat het verschepen en verzenden van fitnessapparaten, trampolines en sportmaterialen gepaard gaat met de uitstoot van CO2. Betersport levert daarom een positieve bijdrage aan het milieu door CO2-uitstoot te doneren via de CBF-erkende stichting Trees for All. Ook als klant kun je bij Betersport de CO2-uitstoot van je bestelling compenseren door een kleine bijdrage bovenop je bestelling te doneren.

Bij bestelling bij Betersport heb je de mogelijkheid om je CO2-voetafdruk te verkleinen door de CO2-uitstoot die wordt veroorzaakt bij verzending van je bestelling te compenseren. Deze mogelijkheid wordt je geboden in de laatste stap van het bestelproces in het winkelmandje. Als je ervoor kiest je CO2-uitstoot de compenseren wordt er een bedrag van €0,30 aan je bestelling toegevoegd.

Betersport werkt samen met de organisatie Trees for All. Trees for All is een CBF-erkende stichting zonder winstoogmerk en investeert in de toekomst en leefbaarheid van onze planeet door wereldwijd bossen te planten en te herstellen. Van elke CO2-compensatie die door jou als klant wordt geleverd, zal Betersport daar bovenop 20% extra doneren. Samen compenseren we dus jouw bestelling.


Ik heb een pakket ontvangen welke niet voor mij is


Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat pakketjes op het verkeerde adres geleverd worden, bijvoorbeeld door adressen die op elkaar lijken of ontbrekende toevoegingen. Nu heb jij zo'n pakketje ontvangen, en nu?

Wanneer het adres erg dicht bij je in de buurt is zouden wij - en de rechtmatige eigenaar - het heel erg waarderen als je het daar zou willen afgeven! Indien gewenst kunnen wij contact opnemen met de eigenaar om een afspraak te maken voor het afleveren.

Uiteraard begrijpen wij ook dat dit lang niet altijd mogelijk is, zeker met de zwaardere apparaten. In dat geval willen wij je vragen contact op te nemen met onze klantenservice, zij zullen dan samen met de transporteur en rechtmatige eigenaar zorgen dat het alsnog daar uitkomt.


Kan ik ook apparaten bij jullie huren?


Soms wil je een apparaat langdurig uitproberen zonder er aan vast te zitten. Of je hebt een apparaat alleen voor een bepaalde tijd nodig. Dan zou huren een oplossing zijn, kan dat?

Op dit moment is het niet mogelijk om bij Betersport apparaten te huren. Ons assortiment bestaat momenteel uit nieuwe artikelen en demo-modellen. De demo-modellen zijn zo goed als nieuw doordat ze alleen uitgepakt en mogelijk een keer gemonteerd zijn. Door de lichte krasjes die dit met zich mee kan brengen bieden we deze tegen een leuke korting aan. Alle demo's worden gecontroleerd voordat ze verzonden worden.

Mocht de mogelijkheid tot apparaten huren in de toekomst toegevoegd worden, dan zal dit uiteraard gecommuniceerd worden op onze website en social media kanalen!

Het laatste waar je op zit te wachten is schade aan jouw nieuwe artikelen, daar heb je immers niet voor betaald! Wat nu? Soms kan het voorkomen dat artikelen beschadigd raken tijdens transport. Afhankelijk van de schade kunnen wij verschillende dingen voor je betekenen, namelijk:

Ik heb mijn artikel(en) beschadigd ontvangen


Het laatste waar je op zit te wachten is schade aan jouw nieuwe artikelen, daar heb je immers niet voor betaald! Wat nu?

Soms kan het voorkomen dat artikelen beschadigd raken tijdens transport. Afhankelijk van de schade kunnen wij verschillende dingen voor je betekenen, namelijk:

  • Schade aan de doos: Het ziet er niet heel fraai uit maar gelukkig is de verpakking er om jouw nieuwe artikelen te beschermen. Je mag het apparaat zelf dan gerust controleren op eventuele schade. Geen schade? Mooi! Wij willen je dan ook vragen om een foto te maken van de verpakking vóórdat je deze open maakt. Is de doos nog grotendeels intact? Maak deze dan voorzichtig open zodat je de doos eventueel nog kunt gebruiken mocht je het willen retourneren. Wanneer de doos écht te beschadigd is, laat onze klantenservice. dit dan weten met de gemaakte foto. Op die manier kunnen wij hiermee rekening houden als het artikel retour zou komen.
  • Lichte schade aan het apparaat: Je hebt de doos geopend en ziet lichte schade aan het apparaat (kleine krasjes/deukjes), dat is natuurlijk minder. Gelukkig hebben deze lichte schades vaak geen impact op het apparaat. Toch is dit niet waar je voor betaald hebt, dat begrijpen wij! Als je contact opneemt met onze collega's van de klantenservice dan zullen zij de schade beoordelen en meedenken in een passende oplossing!
  • Zware schade aan het apparaat: In het ergste geval zitten er flinke barsten in de kappen van het apparaat of zie je dat een lasnaad gebroken is, dat is helemaal balen. Afhankelijk van het probleem kunnen onze collega's van de technische dienst bijvoorbeeld een nieuw onderdeel opsturen waarmee het gemakkelijk opgelost is of het apparaat voor je omruilen indien nodig. Je kunt de technische dienst het beste bereiken via het serviceformulier.

Bij mijn bestelling hoort een code voor CycleMasters, waar vind ik die?


Vol goede moed wil jij aan de slag met jouw nieuwe indoor bike, fantastisch! Bij een select aantal van deze fietsen ontvang je een maand gratis CycleMasters om je helemaal in de spirit te krijgen. Maar waar vind je de code en de instructies om die te gebruiken?

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst waarbij je deze code krijgt dan kom je automatisch in de volgende mailing-ronde te staan. Elke vrijdag worden de codes verzonden naar iedereen die hier recht op heeft. In deze mail vind je ook een stappenplan hoe je de code moet verzilveren.

Heb jij deze code niet ontvangen op de eerste vrijdag na jouw bestelling? Laat het dan even weten aan onze klantenservice, zij kijken dan graag met je mee!


Zijn de aanbiedingen of gratis artikelen al verrekend in de prijs?


Wat een toeval, het artikel dat jij wil bestellen staat tegen een héle mooie aanbieding bij ons op de site! Op de pagina zie je staan dat hier een bepaald percentage korting op geldt of er gratis cadeautjes bij geleverd worden, is dit al verrekend?

Wanneer het artikel een korting heeft dan is deze altijd al verrekend in de prijs die je ziet, op die manier is het direct duidelijk wat je hier uiteindelijk voor betaalt!

Wanneer er een aanbieding geldt waarbij je gratis artikelen er bij krijgt dan worden deze altijd toegevoegd zodra je het originele artikel in je winkelwagen plaatst. In het overzicht zie je dan de extra artikelen voor een prijs van €0,- staan.


Ik heb een verkeerd adres ingegeven, kan ik dit nog aanpassen?


Het kan natuurlijk voorkomen dat je in jouw enthousiasme een typfoutje maakt met het invoeren van het lever- of factuuradres, overkomt de beste! Maar is dat nog aan te passen?

Absoluut! Wel willen wij je vragen - om eventuele vertragingen te voorkomen - direct contact op te nemen met onze klantenservice, zij kunnen het adres dan nog aanpassen vóór verzending.

Als je pas laat achter het foute adres komt dan kunnen zij dit vaak ook nog voor je oplossen, alleen kan de levering dan een werkdag langer duren.


Ik verwacht een mail van jullie maar heb nog niets ontvangen


Wanneer wij een mail versturen dan komt het wel eens voor dat de mail terecht komt in de ‘Spam-box’ ofwel de ‘ongewenst map’. Kijk altijd eerst even of de mail daar terecht is gekomen. Als je die hier gevonden hebt, markeer Betersport dan ook direct als veilig. Hierdoor komen eventuele volgende mails direct in de normale inbox terecht, wel zo handig!

Is dit niet het geval, schroom vooral niet om contact met onze klantenservice op te nemen. Wij kijken dan of jouw doorgegeven e-mail adres klopt en sturen de mail nogmaals.


Kopen jullie apparaten in/terug?


Soms kan het voorkomen dat een apparaat na een poosje toch niet helemaal is wat je zoekt. Hierdoor heb je besloten om het apparaat te verkopen, wat zijn de mogelijkheden?

Het is niet mogelijk om een apparaat terug te verkopen aan ons, ongeacht of dit een van onze eigen merken is of niet. In dit geval is het vaak het beste om het apparaat op Marktplaats of Facebook Marketplace te zetten.

Tip: Is het apparaat echt al heel wat jaren oud? Vaak is de restwaarde zo minimaal dat het bijna niets meer oplevert wanneer je het op een marketplace zou zetten. Denk dan eens na over jouw lokale ijzerhandelaar, vaak geven zij hier nog wel een prima bedrag voor en komen ze het misschien wel bij je thuis ophalen!


Een artikel is elders goedkoper, kunnen jullie dit matchen?


Een artikel dat wij aanbieden kan om meerdere redenen goedkoper zijn bij een andere aanbieder. Wij kijken in dat geval dan ook graag met jou mee wat wij kunnen betekenen.

Hier beneden vind je alvast een lijst van voorwaarden waaraan het artikel moet voldoen om in aanmerking te komen voor de laagste prijsgarantie:

  • De Laagste prijsgarantie is geldig tot 2 weken na aankoop en op vertoon van de originele orderbon.
  • Zie je voorafgaand aan de aankoop bij ons dat hetzelfde artikel ergens anders goedkoper is, dan zullen wij het artikel tegen dezelfde laagste prijs leveren.
  • De garantie geldt alleen wanneer verkoop- en garantievoorwaarden van de concurrerende winkel hetzelfde zijn als onze garantievoorwaarden.
  • Merk, model, materiaal en afwerking van het artikel moeten hetzelfde zijn als het artikel dat je bij ons hebt gekocht of koopt.
  • Je dient aan te geven op welke webpagina van de concurrent dit artikel wordt aangeboden, zodat onze verkoopafdeling de prijs, verkoop- en garantievoorwaarden van de concurrerende winkel kan controleren. Een e-mail van een concurrerende winkel met daarin een lagere prijs wordt niet als geldige prijs gezien en valt niet onder onze Laagste prijsgarantie.
  • Alleen prijsvergelijkingen met artikelen afkomstig van winkels en webshops uit Nederland en België vallen onder de Laagste prijsgarantie.
  • Uitgesloten van de Laagste prijsgarantie zijn: eenmalige showroommodellen, acties en uitverkoop, advertenties op de diverse marktplaatsen.
  • De prijzen in onze webshop zijn bindend voor vergelijking.
  • Wanneer jij het artikel goedkoper hebt gezien op een marketplace als Bol of Amazon, dan kun je daar controleren wie de verkopende partij is. Indien wij dit zelf zijn, dan kunnen we het artikel vaak voor dezelfde prijs inboeken.

Neem contact op met onze verkoopafdeling om dit af te handelen!


Waar kan ik losse onderdelen krijgen voor mijn apparaat?


Soms kan het voorkomen dat je een los onderdeel nodig hebt van een bepaald product. Misschien is er iets stuk gegaan of ben je een onderdeel kwijt geraakt. In de meeste gevallen zul je deze niet op de website bij ons vinden, maar kunnen we je hier toch van voorzien.

Je kunt voor de onderdelen van FitBike, Focus Fitness en Senz Sports het beste contact opnemen met de collega's van de technische dienst. Zij kunnen direct de beschikbaarheid voor je nagaan en - indien het apparaat buitend de garantie valt - een prijs aangeven. Als het om een ander merk gaat dan kunnen wij je wellicht doorverwijzen.

Op die manier kun jij het snelste weer aan de slag

loader
Laden...