Algemene voorwaarden
Navigeer snel naar:
- Voorwaarden Thuiswinkel
- Aanvullende algemene voorwaarden Betersport (Geldig vanaf 14-02-2025)
- Verlopen algemene voorwaarden Betersport (Geldig t/m 13-02-2025)
Voorwaarden Thuiswinkel
- Artikel 1. Definities
- Artikel 2. Identiteit van de ondernemer
- Artikel 3. Toepasselijkheid
- Artikel 4. Het aanbod
- Artikel 5. De overeenkomst
- Artikel 6. Herroepingsrecht
- Artikel 7. Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
- Artikel 8. Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
- Artikel 9. Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
- Artikel 10. Uitsluiting herroepingsrecht
- Artikel 11. De prijs
- Artikel 12. Nakoming en extra garantie
- Artikel 13. Levering en uitvoering
- Artikel 14. Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
- Artikel 15. Betaling
- Artikel 16. Klachtenregeling
- Artikel 17. Geschillen
- Artikel 18. Branchegarantie
- Artikel 19. Aanvullende of afwijkende bepalingen
- Artikel 20. Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.org
Download hier de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.
Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
- 1.1 Betersport: de onderneming welke is gedefinieerd in artikel 2 van deze algemene voorwaarden;
- 1.2 Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- 1.3 Wederpartij: de partij waarmee Betersport een Overeenkomst heeft gesloten. Tevens wordt hiermee bedoeld degene die met Betersport daarover in onderhandeling treedt of is, alsmede diens vertegenwoordiger(s) of gemachtigde(n).
- 1.4 Partij(en): Wederpartij en Betersport gezamenlijk of als individuele contractspartij;
- 1.5 Schriftelijk: per e-mail of in geschrift;
- 1.6 Overeenkomst op afstand: een Overeenkomst die tussen Betersport en de Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en diensten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de Overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- 1.7 Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht;
- 1.8 Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst op afstand;
- 1.9 Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de Consument of Betersport in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
- 1.10 Dag: kalenderdag;
- 1.11 Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een Overeenkomst, zonder dat Consument en Betersport gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;
Artikel 2. Identiteit van de ondernemer
Naam ondernemer: Betersport B.V.
Handelend onder de naam/namen: Betersport B.V.
Vestigingsadres: Maasbreeseweg 27, 5981 NZ te Panningen
Telefoonnummer: +31 77 321 10 75
Bereikbaarheid: Van maandag t/m vrijdag vanaf 09:00 tot 16:30
E-mailadres: klantenservice@betersport.nl
KvK-nummer: 52344681
Btw-nummer: NL850404836B01
Artikel 3. Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4. Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5. De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- a. Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- b. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- c. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- d. De prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- e. De vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
- f. Indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
Artikel 6. Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
- a. Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
- b. Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
- c. Bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 30 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.
Artikel 7. Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 8. Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
- a. De ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
- b. De consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
Artikel 9. Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 10. Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
- 1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.
- 2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen.
- 3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
- a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.
- 4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer.
- 5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering.
- 6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien.
- 7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
- 8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
- 9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- 10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.
- 11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.
- 12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- 13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop.
- 14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
- a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
- b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
- a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
- b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
- c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
- 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=
- 10% over de daaropvolgende € 2.500,=
- 5% over de volgende € 5.000,=
- met een minimum van € 40,=.
- de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
- de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
- de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*
- Artikel 1. Definities
- Artikel 2. Identiteit van Betersport
- Artikel 3. Algemene bepalingen
- Artikel 4. Het aanbod
- Artikel 5. De Overeenkomst
- Artikel 6. Prijzen
- Artikel 7. Installatie en/of montage
- Artikel 8. Herroeping
- Artikel 9. Uitoefening van herroepingsrecht
- Artikel 10. Herroeping en terugbetaling
- Artikel 11. Beëindiging, ontbinding en opzegging
- Artikel 12. Aansprakelijkheid
- Artikel 13. Overmacht
- Artikel 14. Garantie
- Artikel 15. Betaling en facturering
- Artikel 16. Levering
- Artikel 17. Oud-voor-nieuw-regeling
- Artikel 18. Overdracht
- Artikel 19. Klachtenregeling
- Artikel 20. Eigendomsvoorbehoud en -overdracht
- Artikel 21. Intellectueel eigendom
- Artikel 22. Toepasselijk recht en forumkeuze
- Artikel 23. Survival
- Artikel 24. Wijziging of aanvulling
- 1.1 Betersport: de onderneming welke is gedefinieerd in artikel 2 van deze algemene voorwaarden;
- 1.2 Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
- 1.3 Wederpartij: de partij waarmee Betersport een Overeenkomst heeft gesloten. Tevens wordt hiermee bedoeld degene die met Betersport daarover in onderhandeling treedt of is, alsmede diens vertegenwoordiger(s) of gemachtigde(n).
- 1.4 Partij(en): Wederpartij en Betersport gezamenlijk of als individuele contractspartij;
- 1.5 Schriftelijk: per e-mail of in geschrifte;
- 1.6 Derde(n): andere natuurlijke of rechtspersonen die geen onderdeel uitmaken van deze Overeenkomst.
- 1.7 Overeenkomst: een Overeenkomst die tussen Betersport en de Wederpartij wordt gesloten tot het verlenen van Diensten en het leveren van Producten door Betersport aan Wederpartij.
- 1.8 Producten: de door Betersport aangeboden Producten, waarbij onder meer, maar niet uitsluitend, kan worden verstaan: fitnessapparatuur, krachttrainingsmaterialen, trainingsmaterialen, trampolines, tafeltennistafels en yoga- en boksmateriaal.
- 1.9 Diensten: de door Betersport aangeboden Diensten, waarbij onder meer, maar niet uitsluitend, kan worden verstaan: het monteren van de Producten op aanvraag van de Wederpartij door Betersport of door een door Betersport aangewezen installateur/monteur.
- 1.10 Bedenktijd: de termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht;
- 1.11 Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de Consument om binnen de Bedenktijd af te zien van de Overeenkomst;
- 1.12 Dag(en): kalenderdag(en);
- 1.13 Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een Overeenkomst, zonder dat Consument en Betersport gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
- a. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de Wederpartij van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- b. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- c. De prijs met inbegrip van alle belastingen en heffingen van overheidswege, de wijze van betaling, aflevering en/of uitvoering van de Overeenkomst op afstand.
- d. Indien en voor zover van toepassing: de kosten van aflevering;
- a. Bij de levering van nieuwe Producten wordt de handleiding standaard aan Wederpartij verstrekt bij levering;
- b. Bij refurbished Producten zal de handleiding van het Product op de productpagina op de website van Betersport te raadplegen zijn.
- a. Bij een Overeenkomst tot het verrichten van Diensten: de dag waarop de Overeenkomst wordt gesloten. Het herroepingsrecht vervalt wanneer de uitvoering van de Dienst, met instemming van de Wederpartij, is begonnen voor het einde van deze Bedenktijd;
- b. Bij koop van Producten: de dag waarop de Wederpartij of een door de Wederpartij aangewezen Derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
- a. Producten of Diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop Betersport geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.
- b. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de Dienst, maar alleen als:
- 1. De uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Wederpartij; en
- 2. De Wederpartij heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra Betersport de Overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.
- c. Volgens specificaties van de Wederpartij vervaardigde Producten en/of Diensten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze, eigenschappen van of beslissing van de Wederpartij, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
- d. Verzegelde Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- a. redelijke kosten die Wederpartij zou moeten maken om de prestatie van Betersport aan de Overeenkomst te laten beantwoorden; deze vervangende schade wordt echter niet vergoed indien de Overeenkomst door of op vordering van de Wederpartij wordt ontbonden.
- b. redelijke kosten gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden.
- c. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade voor zover Wederpartij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperkingen van schade in de zin van deze voorwaarden.
- a. Als wordt overgegaan tot reparatie, uit te voeren door de ondernemer, draagt de Wederpartij de kosten voor het aanleveren en ophalen van het Product. De kosten voor een gewenste montage/installatie van het Product zijn voor rekening van de Wederpartij, tenzij anders overeengekomen of tenzij gebruikt wordt gemaakt van de garantie plus mogelijkheid. Garantie plus is alleen geldig gedurende de garantieperiode van het Product in de landen Nederland en België.
- b. Als wordt overgegaan tot vervanging van het Product, ontvangt de Wederpartij het vervangende Product. Betersport is echter niet verantwoordelijk voor de installatie en/of montage daarvan, tenzij gebruik wordt gemaakt van de garantie plus mogelijkheid.
- a. als het Product onoordeelkundig of onzorgvuldig is gebruikt;
- b. het een ander gebrek betreft dan bijvoorbeeld normale slijtage;
- c. aan het Product door anderen dan Betersport of een door hem aangewezen reparateur veranderingen zijn aangebracht of door hen reparatie heeft plaatsgevonden;
- d. er sprake is van geringe afwijkingen van de gewenste eigenschappen, voor zover deze voor de waarde en de functionaliteit van het Product niet van belang zijn;
- e. een of meer merken en/of (serie)nummers van het Product zijn verwijderd en/of gewijzigd.
- a. De Wederpartij dient vooraf, uiterlijk vóór de levering van het nieuwe Product, Schriftelijk aan Betersport te communiceren dat hij gebruik wil maken van de oud-voor-nieuw-regeling;
- b. Het in te leveren Product dient vergelijkbaar te zijn met het nieuwe Product;
- c. De oud-voor-nieuw-regeling geldt uitsluitend voor elektronische Producten die onder de WEEE-richtlijn vallen. Hieronder vallen enkel Producten met een stekker die op netstroom werken. Uitgesloten zijn Producten die op batterij werken.
- a. Indien en voor zover Wederpartij de vorderingen uit hoofde van de Overeenkomst of eerdere gelijksoortige Overeenkomsten nog niet heeft voldaan;
- b. Indien en voor zover Wederpartij de verrichte of nog te verrichten werkzaamheden uit deze of gelijksoortige Overeenkomst(en) nog niet heeft voldaan;
- c. Indien en voor zover Wederpartij de vorderingen van Betersport wegens tekortschieten in de nakoming van zodanige verbintenissen nog niet heeft voldaan, waaronder begrepen vorderingen ter zake van boeten, renten en kosten, een en ander zoals bedoeld in artikel 3:92 BW.
Artikel 11. De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 12. Nakoming overeenkomst en extra garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
Artikel 13. Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14. Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
Verlenging:
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur:
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 15. Betaling
1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund, ingaande de dag na ontvangst van de aanmaning, om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal:
De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Artikel 16. Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 17. Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
Artikel 18. Branchegarantie
1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.
Artikel 19. Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 20. Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.org
1. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
(Dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
a. Aan:
Betersport B.V.
Maasbreeseweg 27
5981 NZ Panningen
klantenservice@betersport.nl
Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
herroept/herroepen*
Besteld op*/ontvangen op*: [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
Naam consument(en):
Adres consument(en):
Handtekening consument(en): (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
Datum:
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Aanvullende algemene voorwaarden Betersport (geldig vanaf 14-02-2025).
Download hier de aanvullende algemene voorwaarden van Betersport (geldig vanaf 14-02-2025).
Artikel 1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Artikel 2. Identiteit van Betersport
Naam: Betersport B.V.
Bezoekadres: Maasbreeseweg 27, 5981 NZ te Panningen
Telefoonnummer: 077 321 1075
KvK Nummer: 52344681
Artikel 3. Algemene bepalingen
3.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en alle (rechts)handelingen van Betersport en op elke tot stand gekomen Overeenkomst tussen Betersport en de Wederpartij.
3.2 Indien de Overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de Overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Wederpartij ter beschikking worden gesteld. Dit moet op zodanige wijze dat deze door de Wederpartij op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen zodat deze informatie later kan worden geraadpleegd en ongewijzigd blijft, bijvoorbeeld via e-mail. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de Overeenkomst wordt gesloten worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat deze op verzoek van de Wederpartij langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos kunnen worden toegezonden.
3.3 Tenzij uitdrukkelijk anders en Schriftelijk is overeengekomen, is de toepasselijkheid van andere (algemene) voorwaarden uitgesloten.
3.4 Afwijkingen of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
3.5 Indien en voor zover op grond van de redelijkheid en billijkheid of het onredelijk bezwarend karakter op enige bepaling van deze algemene voorwaarden geen beroep kan worden gedaan, komt aan de desbetreffende bepaling wat betreft de inhoud en strekking in elk geval een zoveel mogelijk overeenkomstige betekenis toe, zodat daarop wel een beroep kan worden gedaan.
3.6 Betersport is gerechtigd om voor de uitvoering van de Overeenkomst Derden in te schakelen.
3.7 Informatie en mededelingen op de website van Betersport zijn onder voorbehoud van kennelijke (type)fouten.
3.8 Betersport zal de gegevens van de Wederpartij uitsluitend verwerken in overeenstemming met diens privacybeleid. Betersport neemt daarbij de daarop van toepassing zijnde wet- en regelgeving in acht.
Artikel 4. Het aanbod
4.1 Een aanbod door Betersport is in beginsel vrijblijvend en geldig tot uiterlijk 14 (veertien) kalenderdagen na het aanbod. Indien een aanbod een afwijkende geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
4.2 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden Producten en/of Diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de Wederpartij mogelijk te maken. Als Betersport gebruik maakt van afbeeldingen, dan zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden Producten en/of Diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Betersport niet.
4.3 Indien de Wederpartij het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Betersport onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
4.4 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de Wederpartij duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5. De Overeenkomst
5.1 De Overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 2, tot stand op het moment van aanvaarding door Betersport van het aanbod en (eventueel) het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
5.2 Betersport kan zich, binnen de wettelijke kaders, op de hoogte laten stellen of de Wederpartij aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de Overeenkomst. Indien Betersport op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de Overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5.3 Indien de Overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Betersport passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de Wederpartij elektronisch kan betalen, zal Betersport de daartoe passende veiligheidsmaatregelen treffen.
5.4 Indien een bepaling van de algemene voorwaarden of een bepaling uit de Overeenkomst nietig blijkt te zijn of vernietigd wordt, dan tast dit niet de geldigheid van de gehele algemene voorwaarden of Overeenkomst aan. Partijen treden in overleg teneinde een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.
5.5 Betersport zal uiterlijk bij de levering van het Product en/of Diensten aan de Wederpartij de volgende informatie, Schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de Wederpartij op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
5.6 Indien er sprake is van een duurtransactie, geldt de verplichting uit artikel 5.6 slechts voor de eerste levering.
Artikel 6. Prijzen
6.1 Alle bedragen zijn - tenzij anders overeengekomen - in euro's en inclusief omzetbelasting (BTW), recycling fee en andere heffingen welke in Nederland van overheidswege worden opgelegd.
6.2 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden Producten en/of Diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.
6.3 In afwijking van artikel 6.2 kan Betersport Producten en/of Diensten waarvan de prijzen zijn gebonden aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden - indien van toepassing - bij het aanbod vermeld.
6.4 Alle door Betersport genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van kennelijk type- en rekenfouten.
6.5 Kortingen en geoffreerde bedragen gelden niet automatisch voor toekomstige bestellingen.
Artikel 7. Installatie en/of montage
7.1 Betersport draagt er zorg voor dat de Producten tot zover als mogelijk geïnstalleerd/gemonteerd zijn. De Wederpartij zelf is verantwoordelijk voor de laatste installatie- en/of montagewerkzaamheden van de Producten. De benodigde hulpmiddelen en instructies voor deze montage worden bij de levering ter beschikking gesteld.
7.2 Betersport is uitsluitend verantwoordelijk voor de installatie en/of montage van de Producten indien Wederpartij bij het sluiten van de Overeenkomst aan heeft gegeven ‘Montageservice aan huis’ aan te willen schaffen. Indien Wederpartij deze service heeft aangeschaft, heeft zij recht op installatie en/of montage van de Producten.
7.3 Na het sluiten van de Overeenkomst zal Betersport zo snel mogelijk contact opnemen met Wederpartij voor het inplannen van een afspraak ter installatie en/of montage van de Producten. Wederpartij ontvangt een formulier voor de montageservice, dat dient te worden ingevuld en teruggestuurd naar Betersport. Na ontvangst van het ingevulde formulier zal Betersport dit doorsturen naar een externe partner. Deze externe partner zal Wederpartij vervolgens benaderen om een afspraak voor de installatie en/of montage van de Producten in te plannen.
Artikel 8. Herroeping
8.1 De Wederpartij kan een Overeenkomst met betrekking tot een aankoop van een Product en/of Dienst gedurende een Bedenktijd van 30 (dertig) dagen zonder opgave van reden ontbinden. Betersport mag de Wederpartij vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van diens reden(en) verplichten.
8.2 De hiervoor genoemde termijn van 30 (dertig) dagen is verstreken, na:
8.3 Indien de aangeboden Producten en/of Diensten van Betersport specifiek op maat worden gemaakt voor een Wederpartij die handelt als Wederpartij, is op grond van dit artikel het herroepingsrecht uitgesloten voor dergelijke op maat gemaakte Producten en/of Diensten.
8.4 Voorts is van een beroep op het herroepingsrecht uitgesloten:
Artikel 9. Uitoefening van herroepingsrecht
9.1 Indien Wederpartij gebruik wenst te maken van diens recht op herroeping, dan dient hij/zij dit binnen de Bedenktijd via een ondubbelzinnige, Schriftelijk verklaring aan Betersport kenbaar te maken. De Wederpartij kan daarvoor onder andere gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, welke via https://www.betersport.nl/retourformulier te vinden is.
9.2 Wederpartij zendt de Producten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen de Bedenktijd zoals bedoeld in artikel 8, terug naar Betersport. Wederpartij zendt het Product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking en conform de daarover door Betersport verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
9.3 Indien de Producten niet in originele staat worden teruggezonden, zal Betersport 20% van het terug te betalen bedrag inhouden. De Wederpartij dient op het retourformulier aan te geven of het Product op het moment van terugsturen in dezelfde staat is als de originele staat bij ontvangst. In het retourformulier wordt aangegeven dat het bedrag zal worden ingehouden als het Product niet in originele staat is.
9.4 Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de Wederpartij. Eventuele beschadigingen zullen worden verrekend met het terug te betalen bedrag.
9.5 Als de Wederpartij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dan kan hij het artikel kosteloos retour sturen, mits er gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid tot retourzending die wordt aangeboden door Betersport. Indien het Product niet met een normaal postbedrijf kan worden verstuurd, dient de Wederpartij contact op te nemen met Betersport teneinde een ophaalafspraak te (laten) maken. De Wederpartij dient tijdig contact op te nemen met Betersport om hier gebruik van te kunnen maken. Indien Wederpartij een ophaalafspraak heeft gepland teneinde de Producten op te laten halen, dient Wederpartij de Producten bij de eerste drempel van de ophaallocatie klaar te staan voor de vervoerder. De vervoerder kan het afhalen van het Product weigeren indien het Product zich op een andere locatie bevindt. Voorts bestaat er voor de Wederpartij ook de mogelijkheid om het Product zelf af te leveren bij het Betersport Filiaal te Panningen, hieraan zitten nimmer kosten verbonden.
9.6 Indien de Wederpartij op een andere wijze dan de door Betersport voorgeschreven wijze van retournering het Product aan Betersport retour stuurt, dan komt deze retour voor rekening van de Wederpartij zelf.
9.7 Tijdens de Bedenktijd, zal de Wederpartij zorgvuldig omgaan met het Product en de verpakking. Hij zal het Product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het Product wenst te behouden.
9.8 De Wederpartij is slechts aansprakelijk voor waardevermindering van het Product indien dit het gevolg is van een manier van omgaan met het Product die verder gaat dan hetgeen is toegestaan volgens artikel 9.7.
9.9 De Wederpartij is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het Product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de Overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Artikel 10. Herroeping en terugbetaling
10.1 Betersport verplicht zich tot het verstrekken van redelijke en duidelijke instructies inzake de herroeping en de daarbij gestelde voorwaarden c.q. voorschriften.
10.2 Als Betersport de melding van herroeping door de Wederpartij op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
10.3 Indien de Wederpartij een bedrag betaald heeft, zal Betersport dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch binnen 10 werkdagen na de terugzending of herroeping terugbetalen. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode van de Wederpartij kan het echter langer duren voordat de terugbetaling daadwerkelijk op de rekening staat. Dit geldt bijvoorbeeld als Wederpartij via een externe partner heeft betaald. Tenzij Betersport aanbiedt het Product zelf af te (laten) halen, mag hij wachten met de terugbetaling tot hij het Product heeft ontvangen of tot de Wederpartij aantoont dat hij het Product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
10.4 Betersport gebruikt voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Wederpartij heeft gebruikt, tenzij de Wederpartij instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de Wederpartij.
10.5 Als de Wederpartij heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Betersport de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
10.6 Wanneer de totale waarde van een bestelling boven het bedrag uitkomt dat op de website staat voor gratis verzending, zijn de verzendkosten voor rekening van Betersport. Als een deel van de bestelling wordt geretourneerd en het resterende bedrag daardoor onder deze drempel komt, behoudt Betersport zich het recht voor om alsnog verzendkosten in rekening te brengen. Deze verzendkosten worden verrekend met het terug te betalen bedrag.
Artikel 11. Beëindiging, ontbinding en opzegging
11.1 De Overeenkomst eindigt van rechtswege wanneer Partijen hun verplichtingen volledig hebben vervuld.
11.2 Indien de Wederpartij een of meer van zijn verplichtingen niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, in staat van faillissement wordt verklaard, (voorlopige) surseance en/of uitstel van betaling aanvraagt, overgaat tot liquidatie van zijn bedrijf, alsmede wanneer zijn vermogen geheel of gedeeltelijk in beslag wordt genomen, heeft Betersport het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten of om de Overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk door een Schriftelijke verklaring te beëindigen en/of te ontbinden, één en ander naar haar keuze en steeds met behoud van enig haar toekomend recht op vergoeding van kosten, schade en interesten.
11.3 Indien de Overeenkomst wordt ontbonden, zijn de vorderingen van Betersport op Wederpartij onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
In geval de Wederpartij geen Consument is:
12.1 De totale aansprakelijkheid van Betersport is beperkt tot vergoeding van de schade tot maximaal het bedrag dat met de Overeenkomst is gemoeid. In geen geval zal de totale vergoeding voor schade meer bedragen dan het door de aansprakelijkheidsverzekering van Betersport uit te keren bedrag.
12.2 Niet beperkt is de aansprakelijkheid van Betersport voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Betersport.
12.3 Betersport is niet aansprakelijk voor indirecte en directe schade. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van Betersport voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Betersport. Indirecte schade omvat alles wat geen directe schade is zoals gedefinieerd in artikel 12.5 en omvat in ieder geval gederfde winst, gederfde omzet, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en schade door het verlies van gegevens en andere gevolgschade.
12.4 Indien Betersport in een concreet geval toch aansprakelijk gesteld kan worden, ongeacht hetgeen bepaald is in dit artikel, dan geldt dit alleen voor de directe schade. In die gevallen zal de totale aansprakelijkheid van Betersport beperkt zijn tot vergoeding van schade tot maximaal het bedrag van het voor die Overeenkomst bedongen aankoopbedrag (exclusief btw).
12.5 Indien Betersport toch aansprakelijk gesteld kan worden voor directe schade, dan wordt onder directe schade uitsluitend verstaan:
12.6 Wederpartij vrijwaart Betersport voor eventuele aanspraken van Derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden.
Algemene bepalingen omtrent aansprakelijkheid:
12.7 Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Wederpartij die geen Consument is, de schade zo spoedig mogelijk na het ontstaan daarvan Schriftelijk bij Betersport meldt. Iedere vordering tot schadevergoeding tegen Betersport vervalt door het enkele verloop van 12 (twaalf) maanden na het ontstaan van de vordering.
12.8 De aansprakelijkheid van Betersport wegens toerekenbare tekortkomingen in de nakoming van de Overeenkomst ontstaat slechts indien Wederpartij Betersport onverwijld en deugdelijk Schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Betersport ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van zijn verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Betersport in staat is adequaat te reageren. Deze bepaling geldt alleen indien de Wederpartij geen Consument is. De Consument dient Betersport bij een tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst in gebreke te stellen voor zover wettelijk vereist.
12.9 Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Wederpartij de schade zo spoedig mogelijk Schriftelijk bij Betersport meldt.
12.10 Betersport is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat Betersport is uitgegaan van door Wederpartij verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
Artikel 13. Overmacht
13.1 In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Betersport in de nakoming van enige verplichting jegens Wederpartij niet aan Betersport kan worden toegerekend in geval van een van de wil van Betersport onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens Wederpartij geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Betersport kan worden verlangd. Tot die omstandigheden worden mede gerekend wanprestaties van toeleveranciers of andere Derden, (stroom)storingen, computervirussen, extreme weersomstandigheden, brand(gevaar), (dreigend) oorlogsgevaar, pandemieën, epidemieën, quarantaines, ziekteverzuim, arbeidsongeschiktheid, stakingen, maatregelen van overheidswege en het defect gaan van rijwielen en apparatuur waarmee de Producten worden vervoerd dan wel gemonteerd.
13.2 Indien zich een situatie als bedoeld in lid 1 van dit artikel voordoet als gevolg waarvan Betersport niet aan zijn verplichtingen jegens de Wederpartij kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang Betersport niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 (dertig) kalenderdagen heeft geduurd of indien vaststaat dat de overmachttoestand langer dan drie maanden zal duren, hebben beide Partijen het recht de Overeenkomst Schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de aard of omvang van de tekortkoming de tussentijdse beëindiging niet rechtvaardigt. Betersport is in dat geval niet gehouden tot vergoeding van enige schade, ook niet als Betersport als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet. Hetgeen reeds op grond van de Overeenkomst gepresteerd is, wordt in dat geval naar verhouding afgerekend, zonder dat Partijen elkaar overigens iets verschuldigd zullen zijn.
Artikel 14. Garantie
14.1 Betersport staat ervoor in dat de Producten en/of Diensten voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de Overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
De hierna genoemde bepalingen gelden alleen als de Wederpartij geen Consument is.
14.2 Als zich binnen de aangegeven garantietermijn een gebrek optreedt, zal er naar keuze van Betersport worden overgegaan tot ofwel reparatie, ofwel tot vervanging van het gebrekkige Product ofwel tot creditering van de Wederpartij.
14.3 Bij aankoop van fitnessapparatuur, waarvoor een installatie- en servicevergoeding is betaald bij bestelling, heeft de klant recht op kosteloze reparatie van defecten die binnen de garantieperiode optreden. De Wederpartij is in dit geval niet verantwoordelijk voor de betaling van voorrijkosten, de kosten voor de benodigde reparatie of servicekosten.
14.4 Wanneer wordt afgesproken dat Betersport een vervangend onderdeel per post/koerier toestuurt, dient eerst het defecte onderdeel door de klant te worden gestuurd of gebracht. Deze kosten zijn voor rekening van Betersport.
14.5 Reparatie of vervanging brengt geen vernieuwing en/of verlening van de garantietermijn met zich mee.
14.6 Wederpartij kan bij aankoop van de Producten kiezen voor “Garantie aan huis” van 1, 2 of 3 jaar. Als de Producten binnen deze termijn defect raakt, draagt Betersport er kosteloos zorg voor dat er een monteur bij Wederpartij op locatie komt om het Product te repareren. Indien er geen reparateur beschikbaar is, draagt Betersport kosteloos zorg voor het ophalen, repareren en terugbrengen van Producten. Indien Wederpartij een ophaalafspraak heeft gepland teneinde de Producten op te laten halen, dient Wederpartij de Producten bij de eerste drempel van de ophaallocatie klaar te staan voor de vervoerder. De vervoerder kan het afhalen van het Product weigeren indien het Product zich op een andere locatie bevindt.
14.7 Geen aanspraak op garantie, noch anderszins overeengekomen garantiebepalingen, kan worden gemaakt als:
14.8 Vervangende onderdelen, die gebruikt worden voor reparatie, kunnen zowel nieuwe of gereviseerde onderdelen zijn. Onderdelen welke door, vanwege een reparatie worden vervangen, worden eigendom van Betersport.
14.9 De leverancier garandeert de kwaliteit van het frame- en laswerk gedurende de levensduur van het product.
14.10 De garantiebepalingen zijn niet overdraagbaar en zijn alleen geldig voor Producten en/of Diensten die door Betersport geleverd zijn.
Artikel 15. Betaling en facturering
15.1 Indien niet anders is overeengekomen, dienen de door de Wederpartij verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de Bedenktermijn, of bij het ontbreken van een Bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de Overeenkomst. In geval van een Overeenkomst tot het verlenen van een Dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de Wederpartij de bevestiging van de Overeenkomst heeft ontvangen.
15.2 Indien het totale bedrag van een bestelling het bedrag van €5.000 overstijgt, is Betersport gerechtigd om een aanbetaling van maximaal 50% te verlangen van de Wederpartij.
15.3 De Wederpartij is verplicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Betersport te melden.
15.4 De Wederpartij is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken voor hem geldende betalingsdatum. Betersport zendt - indien van toepassing - na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de Wederpartij de gelegenheid om binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
15.5 Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor in redelijkheid gemaakte kosten zijn voor rekening van de Wederpartij. Betersport is tevens gerechtigd om, in het geval van een Consument de wettelijke rente in rekening te brengen en in het geval van een andere Wederpartij de wettelijke handelsrente in rekening te brengen, gerekend vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum.
15.6 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling of een schuldsanering in het kader van de WSNP van de Wederpartij zijn de vorderingen van Betersport op de Wederpartij onmiddellijk opeisbaar.
15.7 De door Wederpartij gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, ook indien Wederpartij aangeeft dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
Artikel 16. Levering
16.1 Betersport zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van Producten en bij het beoordelen van aanvragen tot verlening van Diensten.
16.2 Als de plaats van levering geldt het adres dat de Wederpartij (bij het aangaan van de Overeenkomst) aan Betersport kenbaar heeft gemaakt.
16.3 De levertermijn vangt niet aan voordat alle gegevens die nodig zijn voor de levering van het Product bekend zijn bij Betersport.
16.4 Met inachtneming van het bepaalde in artikel 5.5 van deze algemene voorwaarden, zal Betersport geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is overeengekomen. Als de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Wederpartij hiervan uiterlijk 1 (één) maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De Consument heeft in dat geval tevens het recht om de Overeenkomst zonder kosten te ontbinden.
16.5 In geval van ontbinding volgens het voorgaande lid, zal Betersport het bedrag dat de Consument heeft betaald zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 (dertig) dagen na ontbinding, terugbetalen.
16.6 Indien levering van een besteld Product onmogelijk blijkt te zijn, zal Betersport zich inspannen om een vervangend Product beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op een duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht zoals bedoeld in artikel 8 en 9 niet worden uitgesloten. De kosten van de retourzending zijn in dit geval voor rekening van Betersport.
16.7 Het risico van beschadiging en/of vermissing van Producten berust tot het moment van bezorging aan de Wederpartij bij Betersport, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
16.8 Indien de Producten worden bezorgd, is Betersport gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen, tenzij anders is overeengekomen.
16.9 Wederpartij is in beginsel verplicht de Producten af te nemen op het moment dat Betersport deze bij hem aflevert of doet afleveren. Indien Wederpartij afname weigert, niet aanwezig is ten tijde van de (af)levering of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de (af)levering waardoor men een nieuw bezorgmoment moet realiseren, is Betersport gerechtigd om deze bezorging voor rekening van de Wederpartij uit te (laten) voeren.
16.10 De verplichting van Wederpartij om het Product af te nemen zoals bedoeld in het vorige lid geldt niet indien de Wederpartij bij levering schade constateert aan het Product. In dat geval mag Wederpartij weigeren het Product af te nemen en komen verdere kosten niet voor rekening van de Wederpartij.
Artikel 17. Oud-voor-nieuw-regeling
17.1 Indien Wederpartij een nieuw elektronisch fitnessapparaat aankoopt bij Betersport, biedt Betersport, conform de Europese Waste Electrical and Electronic Equipment Directive-richtlijn (hierna: de WEEE-richtlijn), de mogelijkheid om een vergelijkbaar oud elektronisch apparaat van de Wederpartij kosteloos in te nemen voor recycling.
17.2 De voorwaarden voor de oud-voor-nieuw-regeling, zoals bedoeld in lid 1 van dit artikel, zijn als volgt:
17.3 Het inleveren van het oude Product is kosteloos, mits is voldaan aan de voorwaarden zoals beschreven in lid 2 van dit artikel.
17.4 Het oude Product dient door de Wederpartij toegankelijk te worden aangeboden op het moment van ophalen of inleveren, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.
17.5 Betersport behoudt zich het recht voor om het oude Product te weigeren als het niet voldoet aan de voorwaarden zoals bedoeld in dit artikel.
Artikel 18. Overdracht
18.1 Rechten van een partij uit deze Overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande Schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel 19. Klachtenregeling
19.1 Betersport beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure welke is in te zien op de website van Betersport en behandelt eventuele klachten overeenkomstig deze procedure.
19.2 De Wederpartij is gehouden het gekochte c.q. geleverde op het moment van koop c.q. (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn, te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort de Wederpartij te onderzoeken of de kwaliteit en kwantiteit van het gekochte c.q. geleverde overeenstemmen met hetgeen Partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.
19.3 Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Betersport, nadat de Wederpartij de gebreken heeft geconstateerd.
19.4 De bij Betersport ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Betersport binnen een termijn van 14 (veertien) dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de Wederpartij een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
19.5 Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn, heeft Betersport het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van de levering af te zien en Wederpartij een terugbetaling te geven voor dat deel van de koopprijs.
19.6 Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan Betersport worden tegengeworpen.
19.7 Klachten met betrekking tot een bepaald Product hebben geen invloed op andere Producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde Overeenkomst.
19.8 Indien een klacht niet binnen de in artikel 12.8 bekwame tijd door de Wederpartij die geen Consument is aan Betersport is gemeld, wordt het Product/de Dienst geacht aan de Overeenkomst te beantwoorden en conform de Overeenkomst te functioneren.
19.9 Klachten schorten de betalingsverplichting van de Wederpartij niet op indien de Wederpartij geen Consument is.
Artikel 20. Eigendomsvoorbehoud en -overdracht
20.1 De eigendom van alle door Betersport aan Wederpartij die geen Consument is verkochte en geleverde zaken blijft bij Betersport:
20.2 De in artikel 20.1 bedoelde betalingsverplichtingen bestaan uit het betalen van de overeengekomen koopprijs van de geleverde en nog te leveren Producten, vermeerderd met de vorderingen wegens toerekenbaar tekortschieten van de klant/koper in de nakoming van zijn verplichtingen, waaronder het betalen van schadevergoeding, (buiten)gerechtelijke incassokosten en eventuele rente.
20.3 Producten waarop een eigendomsvoorbehoud rust, mogen door de Wederpartij in het kader van diens normale bedrijfsuitvoering worden verkocht, mits de Wederpartij ten aanzien van zijn afnemers een gelijkluidend eigendomsvoorbehoud op de (aldus) geleverde Producten bedingt.
20.4 Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Betersport het recht om de levering c.q. afgifte van de Producten op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is in dit geval sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate afgifte c.q. levering kan in dat geval niet aan Betersport worden toegeworpen.
20.5 De Wederpartij is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
20.6 Indien Derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken c.q. Producten, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is Wederpartij verplicht om Betersport hier zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden van op de hoogte te stellen.
20.7 De Wederpartij verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde Producten op adequate wijze te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal, verduistering en beschadiging. De Wederpartij zal op eerste verzoek van Betersport daartoe inzage verlenen in de verzekeringspolis en de bijbehorende premiebetalingswijzen.
20.8 Zodra het gekochte door de Wederpartij in ontvangst is genomen, gaat het risico over van Betersport naar de Wederpartij.
Artikel 21. Intellectueel eigendom
21.1 De Wederpartij erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom van weergegeven informatie, mededelingen of andere uitingen met betrekking tot de Producten en/of met betrekking tot de internetsite berusten bij Betersport, diens toeleveranciers of andere rechthebbenden.
Artikel 22. Toepasselijk recht en forumkeuze
22.1 Op Overeenkomsten tussen Betersport en de Wederpartij waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De Nederlandse rechter is exclusief bevoegd.
22.2 Alle geschillen die voortvloeien uit deze Overeenkomst worden exclusief voorgelegd aan de bevoegde rechtbank of de Geschillencommissie.
22.3 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
22.4 Geschillen tussen Partijen zullen in de eerste instantie zoveel mogelijk door middel van goed overleg tot een oplossing worden gebracht.
22.5 Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
Artikel 23. Survival
23.1 De bepalingen uit de algemene voorwaarden en de Overeenkomst die de strekking hebben om na beëindiging van de Overeenkomst hun gelding te behouden, waaronder begrepen maar niet beperkt tot artikel 21 (Intellectueel eigendom), artikel 22 (Toepasselijk recht en forumkeuze), artikel 12 (Aansprakelijkheid) en deze bepaling (Survival), blijven na het eindigen van de Overeenkomst onverminderd van kracht.
Artikel 24. Wijziging of aanvulling
24.1 Betersport is gerechtigd om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen of aan te vullen. In dat geval zal Betersport de Wederpartij tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen of aanvullingen.
24.2 Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 (dertig) dagen na bekendmaking van de wijziging op de website van Betersport of per elektronische berichtgeving. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen ten alle tijd worden doorgevoerd.
24.3 Tussen deze kennisgeving en de inwerkingtreding van de gewijzigde of aangevulde voorwaarden zullen minimaal 30 (dertig) dagen zitten.
24.4 Indien de wijziging Betersport de bevoegdheid geeft een prestatie te verschaffen die wezenlijk van de toegezegde prestatie afwijkt, heeft de Wederpartij het recht de gewijzigde voorwaarden te weigeren dan wel de Overeenkomst te ontbinden.