• Voor 19:00 besteld, volgende werkdag in huis Op werkdagen, wanneer items op voorraad zijn.

  • Klantenservice Wij helpen je graag!

  • Over 135.000 tevreden klanten sinds onze opening in 2005

Veelgestelde vragen / FAQ

Heb je vragen omtrent onze services, je bestelling of levering? Neem dan een kijkje op onderstaande pagina. Hier beantwoorden wij de vragen die wij het meest van onze klanten krijgen. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan even contact op met onze klantenservice via de chatfunctie rechtsonder in beeld of bel ons op + 31(0)77-3211075.


Heb je een product besteld via de actie van de Albert Heijn? Bekijk dan onze Veelgestelde vragen over de Albert Heijn actie.


1. Kan ik het product in de showroom bekijken en eventueel direct meenemen?

Op dit moment is het helaas niet mogelijk om onze showroom te bezoeken. We proberen iedereen uiteraard zo goed mogelijk te helpen via e-mail of telefonisch. We hopen onze showroom zo snel mogelijk weer te kunnen openen voor onze klanten. Houd hiervoor onze website in de gaten.


2. Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen?

Zeker kan dat! Wij leveren standaard in zowel Nederland als België. Voor andere landen dien je contact op te nemen met onze klantenservice.


3. Hoe kan ik gespreid betalen?

Het is mogelijk om bij ons gespreid te betalen. Dit gebeurt in samenwerking met In3. Hierdoor is het mogelijk voor jou om het volledige bedrag in 3 termijnen te betalen tegen 0% rente. De eerste termijn betaal je direct, de tweede en derde termijn betaal je binnen 30 en 60 dagen. Zo kun jij al van je bestelling genieten en kan de betaling comfortabel afgerond worden. Deze betaalmethode is beschikbaar bij bestellingen vanaf €100 euro en tot bestellingen van €3.000. Mocht je betaling onverwacht toch niet geautoriseerd worden, dan kun je vanzelfsprekend betalen middels een andere betaalmethode. De betaaloptie is alleen te gebruiken voor klanten met een Nederlands adres. Heb jij nog vragen omtrent gespreid betalen? Neem dan even contact met ons op.

4. Moet ik het fitnessapparaat zelf nog opbouwen?

De cardioapparaten worden standaard in de doos geleverd, het apparaat behoeft enkel nog eindmontage. Dit kan per apparaat verschillen hoe dit in zijn werk gaat, maar het is over het algemeen een eenvoudig proces.
Mocht je liever gebruik maken van een mogelijke opbouwservice? Neem dan even contact op met onze klantenservice.


5. Kan ik het fitnessapparaat ook laten opbouwen?

Dat kan! Onze hometrainers, spinningbikes en roeitrainers kunnen opgebouwd worden door onze partner Zoofy. Na je bestelling ontvang je van ons een e-mail waarmee je 3 data kunt kiezen voor een montage-afspraak. Wil je een ander toestel laten opbouwen? Neem dan contact op met onze klantenservice. We zullen dan samen bekijken wat we hierin voor je kunnen doen met een van onze monteurs.

Je kunt de opbouwservice eenvoudig bestellen door deze toe te voegen aan je winkelmandje. Op de pagina van het betreffende product vind je een linkje naar de montageservice onder de 'plus- & minpunten' van het fitnessapparaat.


6. Wat zijn de verzendkosten?

Wij bezorgen gratis binnen Nederland en België wanneer de bestelling een waarde heeft van € 40,- of meer. Voor bestellingen onder de € 40,- rekenen wij € 4,99 verzendkosten in Nederland en €5,99 verzendkosten in België.
Binnen Nederland is het ook mogelijk om te kiezen voor een zaterdaglevering. De extra verzendkosten hiervoor bedragen € 9,95.


7. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Ondanks de huidige omstandigheden proberen we je een zo goed mogelijk beeld te geven van onze levertijd. De levertijd kan echter per dag wijzigen. Door middel van de banner bovenin op onze website vind je altijd de meest actuele levertijd. Deze levertijd geldt voor producten die op voorraad zijn.


8. Hoe laat zal mijn bestelling geleverd worden?

Na het plaatsen van een bestelling zal deze bij ons worden verwerkt. Zodra het verwerkt is, sturen wij een bevestiging via de mail en ontvang je ook een mail van onze vervoerder (DPD of Allroad) met een Track & Trace-code waarmee ’s ochtends getoond wordt hoe laat het geleverd zal worden.


9. Hoe lang heb ik bedenktijd?

Wij hanteren een zichtstermijn van 30 dagen, deze gaan in vanaf de dag dat je het product ontvangt.


10. Wat zijn de retourkosten?

Je hebt een zichtstermijn van 30 dagen. Wanneer je besluit het product retour te sturen kun je dit zelf verzorgen of contact met ons opnemen. Wij kunnen onze vervoerder inschakelen om het artikel op te halen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. We vragen je wel even goed te kijken naar de voorwaarden. Ga naar retourneren voor meer informatie.


11. Kan ik mijn bestelling op etage laten leveren?

Standaard worden de bestelling geleverd door AllRoad of TransMission. Zij leveren tot aan de eerste deur van het gebouw. Volgens de ARBO-regels zijn zij niet verplicht om het product naar boven/binnen te dragen. Bij zware apparaten streven we er ook naar om deze tot de voordeur te leveren. In veel gevallen worden zware apparaten op een pallet aangeboden, de vervoerder kan in dit geval leveren tot het punt waar ze met de palletwagen kunnen komen.

Wil je het product toch graag op etage geleverd hebben? Neem dan even contact op met onze klantenservice voor verdere informatie.


12. Wat is de garantie op het product?

De garantieperiode kan per product verschillen. Deze kun je terugvinden bij de specificaties op de productpagina zelf.

Wij bieden tevens een ‘Garantie aan Huis’ module aan. Deze kun je aanschaffen voor eenmalig € 19,95 per apparaat. Deze service houdt in dat wanneer er iets met het product mocht gebeuren, wij kosteloos een monteur aan huis sturen. Meer informatie over deze module kun je vinden op Garantie aan huis


13. Ik mis onderdelen van mijn product, wat nu?

Onze excuses, erg vervelend om te vernemen dat het product niet compleet is. Wij zouden je willen vragen om ons ontbrekend onderdelen formulier in te vullen. Zo kan onze technische dienst ervoor zorgen dat het ontbrekende onderdeel zo spoedig mogelijk wordt opgestuurd.


14. Mijn product is defect/beschadigd, wat nu?

Heel erg vervelend om te vernemend dat je problemen ervaart met het ontvangen artikel. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Allereerst zouden wij je willen vragen een kijkje te nemen op onze zelfhulp pagina. Vaak staat hier eenvoudig omschreven hoe het probleem snel opgelost kan worden.

Staat de oplossing hier niet tussen? Dan vragen wij je om ons serviceformulier in te vullen. Op deze manier zal onze technische dienst contact opnemen met een passende oplossing.


15. Nemen jullie mijn oude fitnessapparaat mee terug?

Wij nemen je oude fitnessapparaat mee om 'm te laten recyclen en dat kost je helemaal niks, noppes, nada! Er zijn twee dingen waar je rekening mee moet houden om in aanmerking te komen voor de ophaalservice:

  • Wij nemen je apparaat mee als wij deze zelf hebben geïmporteerd (merken: Focus Fitness, FitBike of Senz Sports)
  • Wij nemen je apparaat mee als je bij ons een vervangend apparaat hebt gekocht

Wil je gebruik maken van deze dienst? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder!


16. Kan ik (extra) korting krijgen?

Betersport hanteert een laagste prijsgarantie op geselecteerde producten en merken. Heb je het product ergens anders toch goedkoper gezien? Dan horen wij dat graag en dan bekijken wij of we het product voor dezelfde prijs kunnen aanbieden. Alles hierover lees je op laagste prijsgarantie.

Tevens heeft Betersport regelmatig acties bóvenop de laagste prijsgarantie. Voor de aanbiedingen die momenteel geldig zijn kun je een kijkje nemen bij onze acties.


17. Ik ben een zakelijke klant. Kan ik bij jullie terecht?

Jazeker kan dat! Ook voor zakelijk en commercieel gebruik hebben wij een uitgebreid aanbod aan fitnessapparaten en materialen. Bekijk onze zakelijke pagina voor onze voordelen. Wij geven je graag vrijblijvend advies.