Bestellen en betalen

Heb je vragen over het plaatsen van een bestelling of over de betaling? In de meeste gevallen kun jij je antwoord hieronder zelf al terugvinden!


Veelgestelde vragen


Bestellen
Betalen
Annuleren
Uitverkochte artikelen
  • Toen ik het product bestelde was het op voorraad, nu zie ik dat het is uitverkocht. Geldt dit ook voor mijn bestelling?
  • Ik wil graag een product bestellen wat momenteel is uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst komen?
  • Bij het product dat ik wil bestellen staat pre order. Wat betekent dit?
  • Ik heb een bestelling geplaatst met een pre-order, hoe lang is de levertijd?
  • Ik heb een product via de actie van Albert Heijn gezien, maar deze is uitverkocht. Kan ik dit product via jullie bestellen?
  • Bestellen

    Hoe plaats ik een bestelling?

    Een bestelling kan worden geplaatst door een product aan de winkelwagen toe te voegen, naar de checkout te gaan en de gevraagde gegevens in te vullen. De klant vult hiervoor in:

    • Voornaam
    • Achternaam
    • Land
    • Postcode
    • Huisnummer (met toevoeging)
    • Straatnaam
    • Plaatsnaam
    • Telefoonnummer

    Vervolgens kiest de klant een betaalmethode en bevestigt de bestelling. Na het afronden ontvangt de klant een bevestigingsmail en, zodra het pakket is verzonden, een track & trace-code.

    Beschikbare betaalmethoden

    Nederland: iDEAL, Visa/Mastercard, PayPal, Riverty (achteraf betalen), in3 (3x betalen, 0% rente) en Overboeking.

    België: Bancontact, Visa/Mastercard, PayPal, Riverty (achteraf betalen), Overboeking en Alma.

    Mijn pakket zou al verzonden moeten zijn (na 5 werkdagen), maar ik heb nog geen verzendbevestiging ontvangen.

    Momenteel is het extreem druk in het magazijn. Onze collega’s doen hun uiterste best om alles tijdig te versturen, maar het kan voorkomen dat dit niet bij elke bestelling op tijd lukt, onze excuses hiervoor. Graag willen wij jou vragen twee werkdagen extra te wachten voordat je contact met ons opneemt zodat we iedereen zo goed mogelijk kunnen helpen. Uiteraard helpen wij je graag verder als je na deze twee extra dagen nog geen verzendbevestiging hebben ontvangen!


    Ik wil graag een product bestellen wat momenteel is uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst komen?

    Producten die niet op voorraad zijn, kunnen helaas niet besteld worden (behalve pre orders). De meeste producten zijn in bestelling bij onze leverancier. Zo lang de levertijd nog niet bekend is, is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen. Zodra wij meer weten over de levertijd van het product, communiceren we dit via onze website.


    Bij het product dat ik wil bestellen staat pre order. Wat betekent dit?

    Wanneer je een product kunt pre orderen betekent dit dat het product nog niet bij ons op voorraad is, maar wel onderweg is. Door een pre order te plaatsen ben je ervan verzekerd dat je een exemplaar hebt gereserveerd bij de eerstvolgende vracht. We geven daarbij altijd een schatting van wanneer wij het product ongeveer in ons magazijn verwachten. Wanneer het product in ons magazijn is aangekomen, gaan wij het direct verzenden en ontvang je van ons een bericht.


    Kan ik mijn apparaat laten opbouwen / monteren?

    1. Heb jij de bestelling nog niet geplaatst? Dan kun je op de productpagina direct zien of de montageservice mogelijk is bij jouw gekozen artikel. Hier staat dan vermeldt Montageservice aan huis mogelijk. Staat dit niet vermeldt op de productpagina? Dan is het helaas niet mogelijk voor jouw apparaat.

    2. Heb jij je bestelling al geplaatst of ontvangen, maar wil je toch graag nog gebruik maken van de montageservice. Kijk dan even op deze pagina of het mogelijk is bij jouw reeds bestelde artikel. Zo ja? Dan kunt u de montageservice bestellen en zal je hierna vanzelf de nodige informatie voor ontvangen.


    Ik wil graag een product eerst uitproberen. Kan ik het ergens testen?

    Jazeker, wij hebben een showroom in Panningen. Meer informatie over onze showroom vind je op deze pagina.


    Niet alle artikelen staan in mijn verzendbevestiging, hoe kan dat?

    De verzendbevestiging is zojuist binnengekomen via de mail, de artikelen zijn onderweg! Maar wanneer je de bijgevoegde factuur opent zie je dat niet alle artikelen er op staan, maar je had toch meer besteld? Is dat wel goed gegaan?

    Geen zorgen, dit klopt! Het kan zo zijn dat bepaalde producten vanuit een andere magazijn komen, dan wordt een order - zoals wij dat noemen - gesplitst. De bestelling zal dan ook met een andere zending geleverd gaan worden. Vandaar dat het kan voorkomen dat jouw bestelling niet compleet op één verzendbevestiging staat.

    Dus geen reden tot zorgen, jouw bestelling wordt dus toch helemaal verwerkt en geleverd. Voor het resterende deel ontvang je ook nog een verzendbevestiging!


    Ik heb een verkeerd artikel ontvangen

    Wanneer je een verkeerd artikel ontvangt is dat natuurlijk erg vervelend en moet het zo snel mogelijk opgelost worden. De manier waarop dit het snelst opgelost wordt is afhankelijk van wanneer je constateert dat het artikel verkeerd is. Mogelijk heb je dit artikel al gelezen in de voorbereiding van jouw zending en kun je hier extra op letten. Hier beneden vind je wat te doen in elke situatie.

    Je ziet tijdens het uitladen uit de bus/vrachtwagen al dat het verkeerd is. In dit geval kun je aangeven bij de chauffeur dat je het vermoeden hebt dat het pakket verkeerd is. Samen kan er dan even gekeken worden of jouw naam inderdaad bij deze zending hoort en wat de chauffeur op de pakbon heeft staan. Blijkt dit het verkeerde artikel te zijn (wel op jouw naam) dan kun je de zending weigeren, op die manier gaat het direct mee terug en hoef je niet thuis te wachten voor een ophaalopdracht. Neem hierna contact op met onze klantenservice, zij zorgen ervoor dat het juiste pakket alsnog zo snel mogelijk jouw kant op komt.

    Is het pakket voor heel iemand anders bedoeld? Mogelijk is er dan een verwisseling gemaakt tijdens de leveringen. Indien dit het geval is dan kan de chauffeur misschien direct een oplossing met je afspreken. Zo niet, neem dan alsnog contact op met onze klantenservice. Zij pakken dit dan voor je op.

    Let op: het is mogelijk dat op de doos niet 'i-Plus' vermeld staat. Je ontvangt uiteraard wel het juiste model met i-Plus functionaliteiten.

    Je ziet na het openen dat het om het verkeerde artikel gaat. Dat is natuurlijk erg vervelend. Graag willen we je vragen dan contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen achterhalen wat er fout is gegaan en het zo snel mogelijk laten omruilen.


    Ik mis een doos van mijn bestelling, wat nu?

    Oei, vervelend dat jouw bestelling niet compleet is aangekomen! Gelukkig hoef je niet direct in paniek te raken, dit kan wel eens voorkomen.

    Wanneer je een doos van jouw bestelling mist dan kan deze vertraagd zijn geraakt in het traject van de transporteur. Vaak komen zij deze één werkdag na de originele levering alsnog brengen. Hou de Track and Trace in de gaten, hierin zul je de updates over het ontbrekende pakket kunnen volgen.

    Graag willen wij je dan ook vragen deze volgende werkdag af te wachten. Is de ontbrekende doos hierna nog niet geleverd, dan kun je uiteraard contact opnemen met onze klantenservice. Zij duiken er dan graag voor jou in!


    Ik kan mijn bestelling niet terugvinden in mijn Betersport-account

    Jij was natuurlijk zo enthousiast om jouw nieuwe apparaat te bestellen dat jij een bestelling hebt geplaatst zonder eerst in te loggen in jouw account, dat kan gebeuren! Kan dat alsnog gekoppeld worden?

    Dat kan zeker! Onze collega's van de klantenservice kunnen jouw losse bestelling achteraf nog koppelen aan jouw account, hierdoor kun je altijd alle gegevens terugvinden.

    Hou je bestelnummer er alvast bij, onze collega's hebben deze nodig om het te koppelen aan jouw account!


    Wat zijn de afmetingen van de verpakking?

    Ga je jouw nieuwe apparaat op zolder zetten of moet het door een smalle trap? Dan is het slim om vooraf te checken of de verpakking wel past.

    De afmetingen en het totaalgewicht van de verpakking(en) vind je op de productpagina onder 'Productinformatie'.


    Betalen

    Via welke manieren kan ik betalen?

    Je kunt gebruik maken van verschillende betaalmethodes. Een overzicht van alle betaalmethodes vind je op de pagina Betalen.


    Ik heb geen bevestiging gehad van mijn bestelling.

    Op het moment dat wij van onze betaalprovider een goedkeuring hebben ontvangen, wordt er een bevestigingsmail gestuurd. Heb je gekozen voor de betaaloptie 'Overboeking', dan kan het hierdoor dus langer duren voordat de bevestigingsmail bij jou binnen komt! Is jouw betaling afgeschreven en heb je de mail nog niet ontvangen? Controleer dan voor de zekerheid ook even jouw SPAM-box. Nog steeds geen duidelijkheid? Neem dan even contact met ons op via het contactformulier.


    Ik heb een cadeaubon of kortingscode. Hoe kan ik deze inwisselen?

    Let op: Betersport verkoopt geen cadeaubonnen. Cadeaubonnen worden alleen uitgegeven tijdens acties of winacties.

    Heb je zo’n cadeaubon ontvangen, of beschik je over een kortingscode? Dan kun je deze inwisselen in je winkelmandje. Vul de code in bij het veld ‘Kortingscode of cadeaubon’. Je kunt per bestelling één code gebruiken.

    Ben je al op de pagina waar je je adres- en betalingsgegevens invult? Ga dan één stap terug om alsnog je code toe te voegen.


    Ik heb een bestelling geplaatst maar nog geen factuur ontvangen

    Bedankt voor jouw bestelling! Onze collega's zijn hard aan de slag om jouw bestelling zo snel mogelijk bij je te krijgen. Jij vraagt je natuurlijk af wanneer je alle informatie binnen krijgt!

    Als het goed is heb je direct na jouw bestelling een bestelbevestiging in de mail gekregen, kijk voor de zekerheid even jouw spam-folder na. Als die hierin terecht is gekomen dan kun je het beste onze mails even markeren als 'veilig' zodat de overige mails niet in de spam terecht komen.

    Zodra wij de bestelling definitief verwerken en overdragen aan de transporteur krijg je een verzendbevestiging per mail, in de bijlage vind je de definitieve factuur. Snel hierna zal de Track and Trace volgen waarmee je de zending in de gaten kunt houden.

    Als je geen bestelbevestiging hebt ontvangen - of het pakket misschien al thuis hebt staan - dan is er misschien een klein foutje gemaakt in het emailadres, neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kijken dit graag voor je na!


    Ik krijg een foutmelding bij het afrekenen

    Alle artikelen zijn zorgvuldig uitgekozen en het winkelmandje is gecontroleerd, tijd om het afrekenproces te starten. Je vult jouw gegevens in maar krijgt ineens een foutmelding waardoor je niet verder kunt, wat nu?

    Onze developers doen hun uiterste best om de website zo goed mogelijk te laten draaien, alleen kan het soms voorkomen dat er kleine problemen ontstaan. Indien jij zo'n probleem tegenkomt zouden we het erg waarderen als je dit aan ons laat weten, op die manier kunnen we het zo spoedig mogelijk oplossen. Als je een screenshot kan maken van de foutmelding zou dat erg helpen!

    Uiteraard helpen wij je ook direct verder met het afronden van jouw bestelling. Wanneer je contact opneemt met de verkoopafdeling via 077 - 321 10 75 (keuzemenu optie 2) of via chat op de site dan boeken zij de bestelling handmatig voor je in, je ontvangt dan een betaallink per mail om alsnog de bestelling te plaatsen.


    Ik kan niet achteraf betalen met Riverty

    Je hebt jouw artikelen in de winkelwagen, hebt alle gegevens ingevuld en wil graag jouw bestelling afronden met de betaalmethode Riverty. Tijdens het afrekenproces krijg je een foutmelding, wat nu?

    Voordat jij een bestelling kan afronden met Riverty doen zij enkele checks om te kijken of je deze betaalmethode kan gebruiken. Er zijn een aantal factoren welke hier invloed op hebben, factoren die wij als Betersport niet kunnen (en mogen) inzien vanwege de AVG-wetgeving. Soms kan het ook een foutje aan de zijde van Riverty zijn waarom jij de betaalmethode niet kunt gebruiken. Mocht het via Rivery niet lukken dan kun je natuurlijk een van de andere betaalmethoden gebruiken om jouw bestelling alsnog af te ronden!

    Wil je toch liever betalen via Riverty? Dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Riverty. Zij kunnen inzien waarom jouw betaling niet lukt, je hierover informeren en eventuele problemen oplossen waar mogelijk.


    Betalen in drie termijnen, hoe werkt dat?

    Heb je vol enthousiasme je winkelmandje gevuld, maar is het totaalbedrag toch wat hoog? Geen probleem! In Nederland kun je bij ons in 3 termijnen betalen via Klarna of IN3.

    Voordelen:

    • Geen BKR-registratie
    • Geen rente
    • Volledig transparant

    Zo werkt het:

    • Kies je producten en vul je gegevens in
    • Selecteer IN3 bij het afrekenen
    • De eerste termijn betaal je direct via iDeal
    • De tweede en derde termijn betaal je na 30 en 60 dagen
    • Je ontvangt meldingen van de betaalpartner over de betaling

    Toegestane bedrag:

    • IN3: €100 – €3.000

    Beide partijen doen een kredietcheck. Word je geweigerd? Neem dan contact op met hun klantenservice via:


    Hoe werkt een (gedeeltelijke) terugbetaling via Riverty of IN3?

    Je hebt ervoor gekozen om een artikel retour te sturen naar ons, jammer! Tijdens het afrekenproces heb je gekozen voor de betaalmethode ‘IN3’, 'Riverty In 3 Termijnen' of ‘Riverty'. Misschien heb je de betaling nog niet voldaan aan Riverty of heb je nog een termijn open staan. Hoe werkt zo'n terugbetaling dan?

    Zodra het artikel bij ons retour komt en gecontroleerd is dan wordt dit doorgegeven aan de financiële afdeling. Zij storten het aankoopbedrag (dat Riverty of IN3 heeft voorgeschoten richting ons) terug naar die partij. Afhankelijk van een gedeeltelijke of volledige terugbetaling gaat dit als volgt te werk voor jou:

    Gedeeltelijke terugbetaling via 'Riverty In 3 Termijnen' of 'IN3'

    Wanneer je een deel van de bestelling terugstuurt dan zal dit deel van het aankoopbedrag in mindering gebracht worden op jouw derde en laatste termijnbedrag. Is het terug te betalen bedrag hoger dan het laatste termijnbedrag, dan krijg jij het verschil uiteraard nog teruggestort.

    Volledige terugbetaling via 'Riverty In 3 Termijnen' of 'IN3'

    Zodra onze financiële afdeling het bedrag terug overmaakt naar de betaalpartner dan zullen zij dit binnen enkele dagen verwerken in hun systeem. Alle betaalde termijnen zullen dan teruggestort worden naar jou, de openstaande komen te vervallen. Je krijgt hier altijd een bevestiging van per mail of via de app van de betaalpartner.

    Terugbetaling via 'Riverty Achteraf Betalen'

    Als jij het openstaande bedrag al voldaan hebt dan zal Riverty het bedrag (geheel of gedeeltelijk) terugbetalen op de rekening waarmee de betaling voldaan is. Staat de betaling nog open? Dan wordt het terug te betalen bedrag verrekend met deze betaalverplichting of komt deze geheel te vervallen.


    Hoe lang duurt de terugbetaling bij een retour?

    Helaas bleek het bestelde artikel toch niet helemaal te zijn waar je op hoopte, kan gebeuren! Inmiddels is het pakket retour gestuurd en vraag je je af wanneer je het geld terug ontvangt.

    Normaal gezien komt het pakket een dag nadat jij het hebt retour gestuurd bij ons in het magazijn aan, onze collega's gaan dan aan de slag om deze zo spoedig mogelijk te verwerken. Zodra zij dit verwerkt hebben dan gaat het door naar de collega's van de financiële afdeling, zij maken een creditfactuur en terugbetaling aan.

    Het terug te betalen bedrag staat uiterlijk binnen 14 dagen na het retour sturen bij jou op de rekening. In de praktijk is dit vaak sneller!

    Kan ik betalen met een overschrijving?

    Met zo veel betaalopties is het soms onduidelijk wat nu wel en niet kan! Veel mensen vinden het nog prettig om te betalen met een handmatige overboeking. Kan dat ook bij Betersport?

    Absoluut! Wanneer jij gaat afrekenen op onze site dan krijg je de keuze om te betalen met een overboeking.

    Vooruitbetaling via bankoverschrijving. De verwerkingstijd hiervan is gemiddeld 3 werkdagen. Na verwerking van de betaling wordt de bestelling in behandeling genomen. Wil je de bestelling sneller in huis hebben? Kies dan voor bijvoorbeeld iDeal of Creditcard Transactiekosten: € 0,-


    Kan ik contant betalen/pinnen bij levering?

    Een lange tijd was een rembours betaling hartstikke normaal! Veel mensen die liever cash betalen konden op deze manier alsnog online bestellen. Maar is dit nog altijd mogelijk?

    Sinds begin 2021 doen onze transporteurs niet meer aan rembours-betalingen. De reden hiervoor is vrij eenvoudig: de veiligheid van de chauffeurs. Wanneer zij meerdere rembours-orders op een dag moesten afleveren dan hadden zij aan het einde een flinke som contant geld met zich mee, iets dat een veiligheidsrisico met zich meebrengt.

    Als jij vaker voor rembours-betalingen hebt gekozen omdat je liever niet vooraf betaald, dan is het natuurlijk ook mogelijk om een bestelling te plaatsen met Klarna. Op die manier schiet Klarna het bedrag aan ons voor, jij voldoet na ontvangst van jouw pakket binnen 30 dagen het bedrag aan Klarna. Net zo makkelijk!


    Kan ik betalen met ecocheques?

    Thuis heb je nog een aantal ecocheques liggen waarvoor je graag een gebruik vindt! Bij ons heb je inmiddels een mooi artikel gevonden, kun je de ecocheques dan ook gebruiken?

    Het is helaas niet mogelijk om bij ons ecocheques in te leveren. Welke betaalmethoden je wel kunt gebruiken vind je hier!


    Kan een factuur achteraf aangepast worden?

    Je bent net bezig met de boekhouding en ziet dat er op de factuur wat belangrijke informatie ontbreekt, hierdoor kun je niet verder! Kan dat nog aangepast worden?

    Dat is zeker mogelijk*! Onze klantenservice kan de factuur- en/of verzendgegevens op de factuur voor jou aanpassen, alles behalve het factuurnummer. Neem dus even contact op als er iets gewijzigd moet worden!


    Annuleren


    Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    Zo lang de bestelling nog niet verzonden is, is het mogelijk om de bestelling te annuleren. Dit kan via ons contactformulier. Heb je al een e-mail gehad met een verzendbevestiging of een track en trace code, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk. Wil je het product toch niet ontvangen, dan kun je de bestelling aan de deur weigeren of de bestelling retour sturen.


    Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

    Je kunt je bestelling annuleren via het contactformulier. Een van onze medewerkers zal de bestelling voor jou annuleren. Binnen enkele werkdagen na bevestiging van de annulering wordt het aankoopbedrag terug gestort.


    Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

    Heb jij van een van onze medewerkers de bevestiging ontvangen dat je bestelling is geannuleerd? Dan ontvang je binnen 10 werkdagen (maar meestal sneller) het aankoopbedrag terug. We storten het bedrag terug via dezelfde manier als de betaling heeft plaatsgevonden.


    Uitverkochte artikelen

    Toen ik het product bestelde was het op voorraad, nu zie ik dat het is uitverkocht. Geldt dit ook voor mijn bestelling?

    Producten die niet op voorraad zijn, zijn niet te bestellen (met uitzondering van pre orders). Heb jij de bestelling wel kunnen plaatsen en betalen, dan betekent het dat je net op tijd bent geweest!


    Ik wil graag een product bestellen wat momenteel is uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst komen?

    Producten die niet op voorraad zijn, kunnen helaas niet besteld worden (behalve pre orders). De meeste producten zijn in bestelling bij onze leverancier. Zo lang de levertijd nog niet bekend is, is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen. Zodra wij meer weten over de levertijd van het product, communiceren we dit via onze website.


    Bij het product dat ik wil bestellen staat pre order. Wat betekent dit?

    Wanneer je een product kunt pre orderen betekent dit dat het product nog niet bij ons op voorraad is, maar wel onderweg is. Door een pre order te plaatsen ben je ervan verzekerd dat je een exemplaar hebt gereserveerd bij de eerstvolgende vracht. We geven daarbij altijd een schatting van wanneer wij het product ongeveer in ons magazijn verwachten. Wanneer het product in ons magazijn is aangekomen, gaan wij het direct verzenden en ontvang je van ons een bericht.


    Ik heb een bestelling geplaatst met een pre-order, hoe lang is de levertijd?

    Heb je een pre-order geplaatst, dan betekent dit dat het product nog niet bij ons op voorraad is. Wij hebben het product besteld bij onze leverancier en het is nog onderweg naar ons magazijn. We kunnen daarom nog geen exacte levertijd geven, maar wel een schatting (bijvoorbeeld eind februari, medio maart, etc.). Omdat de levering van veel factoren afhankelijk is, kunnen wij er helaas ook wel eens naast zitten. Zodra het product in ons magazijn op voorraad is, ontvang je van ons een e-mail met daarin een track en trace code met een exacte leverdatum.


    Ik heb een product via de actie van Albert Heijn gezien, maar deze is uitverkocht. Kan ik dit product via jullie bestellen?

    Ik heb een product via de actie van Albert Heijn gezien, maar deze is uitverkocht. Kan ik dit product via jullie bestellen?

    De Albert Heijn actie betreft een eenmalige op = op actie. Het is niet mogelijk om op een wachtlijst te komen. De producten die via de Albert Heijn actie zijn verkocht, zullen uiteindelijk weer te koop zijn in ons eigen assortiment voor de normale prijs. Wanneer de producten weer op voorraad zijn, is op dit moment nog niet bekend. Zodra wij hier meer over weten, communiceren we dit via onze website. Meer informatie over de Albert Heijn actie vind je op de Albert Heijn FAQ-pagina.


    Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

loader
Laden...