• Voor 19:00 besteld, volgende werkdag in huis Op werkdagen, wanneer items op voorraad zijn.

  • Klantenservice Wij helpen je graag!

  • Over 135.000 tevreden klanten sinds onze opening in 2005

Retourvoorwaarden

Mag ik mijn product retourneren?

Toch niet blij met je aankoop? Dan kun je dit binnen 30 dagen, na ontvangst van je product, bij ons melden via het retourformulier. Voor de juiste verwerking van jouw retourzending is het van belang dat het retourformulier correct is ingevuld. Wil je in dit retourformulier duidelijk aangeven waarom je jouw bestelling wilt retourneren? Zo kunnen wij onze informatievoorzieningen verbeteren. Kies je ervoor om jouw bestelling te retourneren omdat deze beschadigd en/of defect is geleverd? Geef dit dan duidelijk aan om bij het terugboeken van het aankoopbedrag geen geschillen te krijgen.

Je kunt ervoor kiezen om het product zelf terug te brengen of te versturen. Daarnaast bieden wij ook de mogelijkheid om de bestelling gratis* bij jou op te komen halen. Wanneer jij gebruik wilt maken van het kosteloos ophalen dient het product in de originele staat retour te komen. Dit houdt in dat het onbeschadigd en in de originele verpakking - indien redelijkerwijs mogelijk - retour gestuurd dient te worden. Indien het artikel beschadigd of zonder de originele verpakking retour komt dan kan deze niet meer als nieuw verkocht worden. Het artikel zal dan - indien mogelijk - als demo-model verkocht worden. De geleden extra kosten hiervoor zullen in mindering gebracht worden op het terug te betalen bedrag. Deze kosten komen uit op 20% van de aanschafprijs. Let op: Schade ontstaan bij het retourneren van je bestelling is geheel voor eigen verantwoordelijkheid. Ook wanneer je gebruik maakt van onze ophaalservice. Zorg er daarom altijd voor dat het product goed verpakt is.

Producten tot 20 kg (geleverd met transportdienst DPD) kunnen alléén geretourneerd worden via een DPD Parcelshop. Nadat je het retourformulier hebt ingevuld, ontvang je binnen 3 werkdagen van onze klantenservice kosteloos een retourlabel dat je op de doos kunt plakken. Bekijk waar voor jou de dichtstbijzijnde DPD Parcelshop is.

* Op het moment dat je een bestelling wenst te retourneren kunnen wij dit op werkdagen van 8:00 tot 18:00 gratis bij jou ophalen. Zorg ervoor dat je de gehele dag thuis bent, we kunnen je bij een retourzending helaas niet voorzien van Track & Trace. Wij vergoeden één ophaalpoging van onze vervoerder. Ben je niet thuis, dan zijn de kosten voor een volgende ophaalodpracht voor eigen rekening.

Wanneer je een fitnessapparaat koopt wil je natuurlijk dat het apparaat zo goed mogelijk bij jou past. Op het moment dat jouw apparaat wordt geleverd zit deze voor een groot gedeelte voor gemonteerd in de doos. Haal de onderdelen voorzichtig uit de doos en let hierbij op de folie en het piepschuim. Mocht je vervolgens de bestelling willen retourneren heb je deze beschermmiddelen nodig om het apparaat weer in de doos te verpakken.

Ik wil mijn product in de winkel retourneren.

Ook dit is uiteraard mogelijk. Je kunt de locatie van onze showroom hier vinden. Voor het retourneren in de winkel is het aan te raden om even met onze specialisten te chatten of te bellen, zo kunnen we samen ervoor zorgen dat je gewenste product ook daadwerkelijk is zodra je het komt omruilen. We streven ernaar om het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug te storten op je rekening, met een uiterste termijn van 10 werkdagen.


Welke uitzonderingen zijn er?

Helaas kunnen wij sommige artikelen en/of diensten niet retour nemen. Hierdoor enkele voorbeelden:

  • Sportvoeding (na verbreken van de verzegeling);
  • Speciaal voor jou opgebouwde artikelen;
  • Artikelen die vanwege hygiënische redenen niet terug kunnen.

Ook voor uitgevoerde diensten van Betersport of haar vervoerders en monteurs kunnen wij je geen geld teruggeven. Hieronder vallen:

  • Een speciale levering (op zaterdag, een etagelevering enz.);
  • Installatiekosten